Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stelling : -Commercieele artiesten

  • QueenB

    hAHAHAHA IK KAN ALLEEN MAAR ZEGGEN DAT IK HET HIERMEE HELEMAAL EENS BEN !!

  • Timsliver

    Ik kots walg van commerciele kutmuziek neem nu Briiitttneey sssppeeaaees die houd haar naam schrijf niet zelf de liedjes en maakt niet eens haar eigen muziek

    Rock dat is het!!! Rock bands hebben een andere naam schrijven meestal zelf en spelen zelf

    Pop-Suck

    Tim Sliver

    Goed:silverchair,slipknot,korn,gaunes apes, nirvana, No Doubt, en vvvvveeeeellllll meeeeeerrrrr

  • L'aura

    Oh!

    Sting Ja!

    Supertramp Ja!

    Tol & Tol, wel eens gehoord, maar weet de muziek niet te plaatsen.

    Leeftijd: 24

    En als toevoeging:

    Alan Parsons Project

    Radiohead

    Ehh, de hele reeks jaren 70 en zo(ja ook wel de commerciële nummers, maar in die tijd was er minder nadruk gelegd op de commercie, geloof ik)

    Tja en op het moment weet ik even geen andere artiesten of bands.

    Een beetje late reactie, sorry

    Groetjes L'aura

  • L'aura

    Als je het dus wilt maken in de muziek, dan moet je dus je lijf kunnen verkopen en niet je muzikaliteit. Tenminste, dat is wat er op tv vaak te zien is.

    Ik mis echt die goeie oude muziek op tv. Op de radio trouwens minder, want ACR draait wel goede muziek. Ookal maken zij ook gebruik van een soort bandje, dat na verloop van tijd opnieuw wordt gedraaid, maar bij goed muziek vind ik dat niet erg.

    Iemand nog tips, waar je goede muziek kan luisteren?

    Groetjes L'aura

    P.S. Funky ritmes hou ik ook van. Lekker dansen en swingen.

  • L'aura

    Als we met de band muziek maken, dan is bij ons vaak het belangrijkste, dat de muziek dansbaar is. De groove moet gewoon sterk aanwezig zijn anders sta je maar een beetje te hossen.

    Meestal testen we gewoon het ritme uit, door erop te dansen. Danst het lekker, dan is het ritme goed.

    Onze muziek leent zich niet echt voor diepgaande teksten, waar je de muziek op afstemt, maar er is natuurlijk altijd wel wat ruimte voor.

    Ik moet kippevel krijgen van muziek, of ik moet de drang krijgen om te dansen of mee te zingen, dan is voor mij (in de grote lijn) de muziek goed.

    Groetjes L'aura

  • mirjam

    Ik vind deze stelling wel heel zwart/wit. Er zijn genoeg bands die nog steeds met plezier pure muziek maken!!

  • www.dwaalspoor.net

    CHECK: www.Dwaalspoor.net

    kom naar 1 van de optredens en tjek die @!#$…vette NL hiphop in je kop gedropt

  • Math

    Flairck is een echte theatergroep. Ik heb ze een paar keer zien optreden. Fenominaal gewoon. Toch praat je hier over kunstmuziek. Mensen die klassiek geschoold zijn en die een geheel eigen richting hebben gekozen.

    De radio draait enkel muziek die door een groot deel van de Nederlandse jeugd beluisterd wordt. Pretentieloos amusement, snel in elkaar gedraaid voorzien van een ritme dat op ieder keyboard aanwezig is. Doelgroep 12 tot 15 jarigen. Deze kopen dit soort rommel. Staat in de top 40 dus is het automatisch goed. Vanaf 16 of 17 jaar is het voorbij. Deze mensen kopen muziek die bij hun smaak past maar waaraan te weinig valt te verdienen in het top 40 wereldje.

    Werkelijk goede muziek wordt slechts door enkele grootheden gemaakt. Grootheden die de jaren 60 en 70 al vele jaren overleefd hebben en momenteel nog altijd aan de top staan. 3 generaties jongeren luisterden er naar en nog zijn ze niet naar de achtergrond verdreven.

    Een teken aan de wand?

    Maar of je het nu hebt over muziek of over film of televisie series het is in feite allemaal een pot nat. De doelgroep is altijd zoveel mogelijk mensen te bereiken die kijken of luisteren naar wat hen voorgeschoteld wordt. Ondanks een zeer uitgebreide zenderkeuze van minimaal 40 zenders kan mij televisie en radio nauwelijks boeien omdat nauwelijks iets wordt geboden dat werkelijk de moeite waard is.

  • aRElex

    krijg ff lekker de tering! Ik ben zelf danser in discotheken en als ze andere muziek gaan draaien dan moet ik zeker gaan schuifelen op de pillaar! Denk even na man en ga niet met rotzooi lopen gooien! Als de muziek er niet is dan is er ook geen omzet in de weekenden en daar heb jij hoe dan ook baat bij!

    AreLEX